Almanca Platformu
 
AnasayfaKapıTakvimSSSAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 CHRYSLER 300C

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Metin Ergenç Mettomix



Mesaj Sayısı : 18
Points : 37
Kayıt tarihi : 28/02/10
Yaş : 24
Nerden : TrabZonguldak

MesajKonu: CHRYSLER 300C   Paz Şub. 28, 2010 4:09 am

Motor
Başından itibaren performans ve üstün kalite anlayışını akılda tutarak tasarlanan bir otomobil için müşterilerin beklentilerini aşan bir güç aktarma sistemi gerekmektedir. Chrysler 300C'ye en uygun güç aktarma sistemini elde etmek için üç adet motor ve iki adet şanzıman seçeneği geliştirilmiştir. 2.7 litre DOHC V-6 motor, 300C'de mükemmel performans, yakıt ekonomisi, sessizlik ve dayanıklılık kombinasyonu sağlamaktadır. 300C'de aynı zamanda yüksek performanslı 3.5 litre SOHC V-6 motor da kullanılmaktadır. En yüksek performansı sağlayan ise Chrysler 300C'nin 5.7 litre HEMI V-8 motorudur.

Performans, yumuşak sürüş ve yakıt ekonomisinin en iyi kombinasyonu için şanzıman ve motorlar birbirine uyumlu hale getirilmiştir. Chrysler 300C'de iki adet şanzıman seçeneği vardır. Başarısı kanıtlanmış DaimlerChrysler beş ileri otomatik şanzıman ilk kez Chrysler Group'a ait bir binek otomobilde, 5.7 litre HEMI V-8 motora sahip Chrysler 300C'de standart olarak kullanılmaktadır. Beş ileri otomatik şanzıman, Chrysler Group'un sürücü kumandalı AutoStick vites kontrol sistemi ile kontrol edilecektir. Otomatik şanzımanı tam otomatik vites sistemi veya sürücünün tercihi doğrultusunda manuel vites olarak da kullanma imkanı vardır. 3.5 litre ve 2.7 litre motor hacmine sahip araçlarda ise başarısı kanıtlanmış olan Chrysler Group dört ileri otomatik şanzımanın yeni versiyonu ve AutoStick kullanılacaktır.

Yol Tutuş
Chrysler 300C, kontrol ve güven duygusu sağlarken aynı zamanda yumuşak ve lüks bir sürüş keyfi vermek için tasarlanmıştır. Bunu sağlamak için gürültü, titreşim ve sertliği asgari düzeyde tutmaya önem verilmiştir. Kuzey Amerika dışında satılan Chrysler 300C'lerin direksiyon hakimiyeti, süspansiyonun kalibrasyonu, tekerlek ve lastiklerin düzenlenişi, daha süratli sürüş ve yol tutuşuna uygun hale getirilmiştir.

HEMI motorlu Chrysler 300C, mükemmel yol tutuşu sağlamak için ayarlanan ön ve arka süspansiyonları sayesinde çevik süspansiyon ve direksiyon hakimiyeti özellikleri sunmaktadır. Otomobilin sessiz ve sallantısız gitmesi, müşteriye hassas ve mükemmel sürüş keyfi vermektedir.

Eric Ridenour "Süspansiyonları, fevkalade sürüş keyfi ve konfor sunarken çok hassas çalışmaları için tasarladık. Ön ve arka süspansiyonlar tamamıyla yeni. Ön taraf için kısa ve uzun salıncak kolları ve arkada sofistike, beş çubuklu bağlantı kollu bağımsız süspansiyon tasarladık. Süspansiyon sistemi etkileyici ve rahat sürüş özellikleri sağlarken, mükemmel yol tutuşu ve geliştirilmiş hassasiyeti ile performans isteyen sürücülere büyük keyif verecektir." diyor.

Şanzıman
Beş İleri Otomatik Şanzıman

Chrysler Group'un binek otomobillerde ilk kez uyguladığı beş ileri otomatik şanzıman sistemi çok çeşitli sürüş tarzlarına, durumlarına ve yol koşullarına cevap verecek bir şanzıman performansı sağlamaktadır.

Ridenour " Bu şanzıman Chrysler Group müşterilerine pek çok avantaj sağlamaktadır. Beş ileri vites özelliği, dört ileri vitese kıyasla daha iyi yakıt ekonomisi ve performans dengesi sağlamaktadır. Tüm vites hareketlerinin akıllı şanzımanla elektronik olarak kontrol edilmesi, güç aktarma sisteminin yumuşak şekilde çalışmasına olanak vermektedir." diyor.

Şanzımanın fiziksel nitelikleri arasında kompakt boyutu, yüksek tork sınıfına uygun güçlü tasarımı ve yüksek verim sağlayan birçok özelliği sayılabilir. Aynı zamanda akıllı elektronik kontrol sistemi ve Elektronik Kumandalı Konvertör Kavraması (EMCC) gibi ileri teknoloji kontrol sistemlerini de kullanmaktadır.

Beş ileri otomatik şanzıman ve 5.7 litre HEMI V-8 motor Chrysler 300C'de standart donanımdır. Kokomo, Indiana, ABD'de bulunan Indiana Şanzıman Fabrikası II'de üretilen bir DaimlerChrysler şanzımandır.

Birinci vitesten beşinci vitese kadar olan oran sürüş esnasında güç aktarma sisteminden gelen sesi düşürmek ve yakıt tüketimini en alt düzeyde tutmak amacıyla seçilmiştir. Birinci vites, motorun agresif bir başlangıç yapmasını sağlamakta ve eşit aralıklı vites oranları, vitesler arasında yumuşak geçiş yapılmasına imkan vermektedir.

Fiziksel ve elektronik araçlar yardımıyla mükemmel verim elde edilmiştir. Diğer şanzımanlarda birçok kısımda sürtünmeyi azaltmak için duyu kullanılırken, bu şanzımanda kol yatağı bulunmaktadır. Ayrıca şanzımanda vites kutusunun dışında bulunan yivler aracılığıyla, merkezkaç kuvveti kullanarak dönen parçalardan çıkan yağı temizleyen bir sistem de kullanmaktadır. Bu uygulama, parçaların yağ içinde dönerek enerji tüketmesine engel olur. Ayrıca, debriyaj içinde bulunan yağlama delikleri şanzıman sıvısının diskler arasında hızlı geçişini sağlayacak şekilde yerleştirilerek viskoz kaybını en aza indirmektedir.

Akıllı elektronik kontrol sistemi, vites değişikliklerinin yumuşak gerçekleşmesini sağlamaktadır. Vites değiştikçe sistem şanzımanı izlemekte ve gerektiğinde hidrolik basıncı ayarlamaktadır. Kontrol sistemi, bu şekilde çalışarak güç aktarma sisteminin yumuşak çalışmasına sebep olmaktadır. Sürücü tanıma programı, gaz pedalı ve fren pedalı kullanımını ve yanal ivmelenmeyi baz alarak vites değiştirme noktalarını değiştirmekte ve bu özellik spor ve ekonomik sürüş imkanı vermektedir.

Tork yönetim sistemi, vites değişikliğinin yumuşak olmasını sağlamak için motor-tork modellemesi yapmaktadır. ETC'den dolayı tork yönetim sistemi daha sofistikedir ve geniş bir tork yelpazesini içermektedir.

Vites programı bireysel sürüş tarzlarına ve yol koşullarına adapte olur. Vites değiştirme noktaları gaz ve fren pedallarının kullanımı, yanal ivmelenme, yükseklik ve otomobilin yükü gibi faktörleri baz alır. Elektronik kumandalı motor tork yönetim sistemi, vites artırma ve iki adımlı (4-2 veya 3-1) düşürme işlevini hızlıca ve bu özelliğin olmadığı durumlara kıyasla daha yumuşak olarak yerine getirmektedir.

Şanzıman oranları:
1 2 3 4 5 Geri Vites
3.59 2.19 1.41 1.00 0.83 3.17

Tork konvertör kavraması kayması, EMCC vasıtasıyla elektronik olarak kumanda edilmekte ve üçüncü, dördüncü veya beşinci viteslerde kısmi geçiş sağlamaktadır. Bu şekilde daha iyi vites geçişleri, yakıt ekonomisi, sürüş konforu ve soğutma sağlanmaktadır. Bu özellik, geniş bir hız aralığında avantaj sağlamak için daha düşük hızlarda kullanılabilir. Sistem, ideal performans elde etmek için gereken yerlerde devre dışı kalmaktadır.

Dört İleri Otomatik Şanzıman

42RLE dört ileri otomatik şanzıman, Chrysler Group'un önceki araçlarında kullanılmış olan 42LE otomatik şanzımanın farklı bir tipidir. Chrysler 300C için geliştirilmiştir ve her iki V-6 motorda kullanılmıştır.

Dört ileri otomatik şanzıman, yumuşak sürüş gerçekleştirmek için tüm viteslerde akıllı elektronik kontrol sistemini kullanmaktadır. Beş ileri otomatik şanzımana benzer şekilde, vites yükseltmek ve düşürmek işlemini rahat bir şekilde gerçekleştirmek için tork yönetim sistemini kullanmaktadır. Aynı zamanda tork konvertör kilitleme fonksiyonunu elektronik olarak kontrol etmek ve üçüncü veya dördüncü viteslerde kısmi geçiş sağlamak için EMCC kullanmaktadır. Bu şekilde daha iyi vites geçişleri, yakıt ekonomisi, sürüş konforu ve soğutma sağlanmaktadır.

Fren Sistemi
Dört Tekerlekte Disk Frenler

Dört tekerlekte disk frenler tüm Chrysler 300C modellerinde standarttır. Ön panelde bulunan havalandırma ızgaraları, performansı artırmak ve balatanın ömrünü uzatmak için soğutma hava akışını ön frenlere yönlendirerek frenlerde oluşan ısı artışını %15'e kadar azaltmaktadır. Kaliperlerin sertliği, sıkı pedal etkisini ve fren fonksiyonunu güçlendirmektedir. Yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla yuvarlanma direncini azaltmak için tüm modellerde sürtünme seviyesi düşük kaliperler kullanılmıştır.

Yeni teknoloji kaliperlerin kullanımı, disklerin üzerinde bulunan balataların sürtünme seviyesini en alt düzeyde tutmaktadır. Rotorlar ve balatalar arasında bulunan boşluğun çok az olması pedal ve fren etkinliğini en üst düzeye çıkarmaktadır.

5.7 litre motor taşıyan Chrysler 300C'lerde ön tarafta çift pistonlu alüminyum kaliperler ve 345 mm (13.6 inç) delikli rotorlar ve arka tarafta tek pistonlu alüminyum kaliperler ve 320 mm (12.6 inç) delikli rotorlar bulunur. Kaliperler alüminyum jantlardan kolayca görülebilir ve paslanmaya karşı ve görünümünü uzun süre koruması amacıyla gri renkte anot kaplama yapılmıştır.

V-6 modelinde bulunan fren sistemi, fren performansı ve güvenliği açısından çok tatmin edici özellikler sunmaktadır. Ön tarafta tek pistonlu alüminyum kaliperler ve 320 mm (12.6 inç) delikli rotorlar, arka tarafta ise tek pistonlu alüminyum kaliperler ve 320 mm (12.6 inç) deliksiz rotorlar vardır.

ABS (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) ve Tüm Hızlarda Uygulanan Çekiş Denetimi

ABS ve Çekiş Denetim sistemi 300C'lerin standart özelliğidir. Chrysler 300C, tüm hızlarda uygulanan çekiş denetim sistemini sunan ilk Chrysler Group aracıdır.

ABS, kaygan zeminde fren yapıldığında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyon hakimiyetini muhafaza etmekte ve aracın doğru gitmesini sağlamaktadır. Eskiye kıyasla, sistemin daha hızlı cevap vermesini sağlayan gelişmiş elektronik teknolojisinden yararlanılmıştır. Tüm Hızlarda Uygulanan Çekiş Denetimi hareket özelliğini arttırmakta ve kaygan zeminde hızlanma sırasında tekerleklerin kaymasını önlemektedir. Zeminin ne kadar kaygan olduğuna bağlı olarak otomatik olarak devreye giren 'Kış Modu', beş ileri otomatik şanzımanda hızı düşürücü rol oynamaktadır. Aynı zamanda aracın yön dengesini kontrol eden önlemleri almaktadır. Önceki çekiş denetim sistemlerine kıyasla gelişmiş bir özelliktir.

Tekerlek hızı algılayıcılarının kullanılması, örneğin viraj alırken hızlanıldığında oluşan yalpalamayı tespit ederek ve otomobili istenen yönde tutmaktadır.

Chrysler 300C modellerinde bulunan, tüm hızlarda uygulanan çekiş denetim sistemi, yol tutuşunun azaldığı durumlarda fren yapılmasına ek olarak gaz kelebeği denetimini de kullanmaktadır. Bu özellik, yol tutuşunun sağlanmasında aracın fren sistemine daha az bağlı kalmasına sebep olmakta, kullanılan hız yelpazesini genişleterek aracın süratinin daha etkin değiştirilmesine ve rahat bir sürüş keyfine olanak vermektedir. Aracın hızı artarken Tüm Hızlarda Uygulanan Çekiş Denetimi Sisteminin motor torkunu düşürmesi, tekerleklerde pürüzsüz bir tork uygulamasına sebep olmaktadır. Gelişmiş elektronik teknolojisinden yararlanan Tüm Hızlarda Uygulanan Çekiş Denetimi, sistemin geçmişe kıyasla çok daha çabuk tepki vermesini sağlamaktadır. Arkadan itiş sisteminde, Tüm Hızlarda Uygulanan Çekiş Denetimi 136 km/saat (85 mil/saat) hıza kadar etkilidir. Tüm tekerleklerden çekiş sisteminde, Tüm Hızlarda Uygulanan Çekiş Denetimi 72 km/saat (45 mil/saat) hıza kadar etkilidir.
[img][/img]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
CHRYSLER 300C
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Almanca Platformu :: Genel Forum :: Spor :: Motorlu Taşıtlar-
Buraya geçin: